IMPULSEM INICIATIVES EDUCATIVES
ORIENTADES AL CONSUM RESPONSABLE DE MODA I A LA IMATGE PERSONAL

El projecte

Fashion Frame és un projecte de la Fundació Pineda orientat a educar en imatge personal i consum responsable de moda. Ofereix cursos de formació de moda online i presencial, tallers i sessions, material descarregable i assessorament personal.

Visió

Els quatre pilars de la visió de Fashion Frame són

UNA PERCEPCIÓ

adequada de la pròpia identitat i de la imatge personal

UNA CONVIVÈNCIA

basada en el respecte, l'autoestima i la solidaritat

UN CONSUM

ètic de moda i el respecte del medi ambient

UN ÚS

responsable de la tecnologia y les xarxes socials

Apostem per una educació en el consum que contribueixi al wellbeing, al respecte del planeta i a una vida saludable.

QUÈ OFERIM?

CURSOS ON LINE

Els cursos estan allotjats a l'aula virtual de Fundació Pineda. S'organitzen classes addicionals online sincròniques amb els participants. Per tal de superar amb èxit cada mòdul és necessari realitzar un treball individual global al qual s'integren els coneixements i les habilitats adquirits a les unitats.

Els cursos estan adreçats a professionals del sector: consultors de moda, assessors d'imatge, responsables de botigues de moda, etc. També pot participar qualsevol persona interessada.

Accés a l'aula virtual

Inscripció als cursos

CBC MODA

Curs Bàsic de Consultors de Moda.

Al CBC MODA s'aborda la moda des de tres perspectives: fenomen, llenguatge i sistema de negoci. S'articula en quatre mòduls:

· Història de la moda

· Antropologia

· Sociologia

· Comunicació i marketing

Durada aproximada 8 hores per mòdul (32 hores en total).

El participant tindrà accés al curs durant un màxim de 12 mesos.

Capacita per dirigir i impartir sessions i tallers educatius sobre moda, imatge personal, xarxes sociales i consum responsable.

MODA, PERSONA I IDENTITAT

Curs especialitzat en Antropologia de la Moda.

El valor personal de la coporalitat. El marc de la intimitat, i la necessitat de protegir-la.

En aquest curs s'aborden els temes partint sempre de fets concrets observables en el context social i cultural actual.

S'ofereixen alguns arguments antropològics que justifiquen el valor de la persona i la seva dignitat.

Durada aproximada 10 hores.

El participant tindrà accés al curs durant un màxim de 6 mesos.

TENDÈNCIES I ESTILS DE VIDA

Curs especialitzat en Sociologia de la Moda.

El valor social que té la roba i els complements, l'origen i el sentit de les normes de vestit i les formes de presentar-se.

Com sorgeixen les tendències i com van marcant el ritme i el dinamisme de la moda. Alguns trets que defineixen la moda com a fenomen cultural.

Durada aproximada 10 hores.

El participant tindrà accés al curs durant un màxim de 6 mesos.

ASSOCIACIONS JUVENILS I COL·LEGIS

ACTIVITATS PER A ASSOCIACIONS JUVENILS

Oferim a les Associacions juvenils materials i assessorament per a activitats de MODA.

3 programes d'activitats:

My closet (6è EPRI)
Experiències a Backstage (1ºESO)
Coolhunter &Trends (2n ESO)

Durada: un trimestre

Com funciona?

COMPRA els materials de cada programa: presentacions, fitxes de treball i guies a la nostra web.
BUSCA una persona per dirigir l'activitat.
La Fundació Pineda s'encarrega d'assessorar la persona encarregada de l'activitat.

Preu i condicions de pagament:

El pack de material de cada programa és de 75 euros. A partir del segon any, la renovació és de 20 euros anuals. El primer any l'assessorament està inclòs, a partir del 2n any va a part

PROJECTE EMPRESA I MODA PER A COL·LEGIS  (3r-4t ESO)

Aquest projecte es pot adaptar al projecte curricular del centre. Consta de cinc sessions teòriques i cinc tallers.

Els objectius del programa se centren principalment a apropar els alumnes al món de l'empresa i la moda.

L'objectiu final és simular la creació d'una empresa de moda i elaborar el pla de negoci.

MATERIAL PER A SESSIONS

Disposem d'un ampli fons bibliogràfic i algunes col·leccions de revistes antigues per a qui vulgui documentar-se en algun aspecte específic de la moda.

Oferim material per dirigir sessions i activitats.

El material conté presentacions, guies didàctiques i tutorials per fer tallers pràctics.

Aquest material es pot adquirir a través de la nostra plataforma educativa en línia, i descarregar-lo per utilitzar-lo.

TALLERS D'ASSESSORAMENT D'IMATGE PERSONAL

Dirigim tallers d'assessorament personal a grups de 15 a 20 persones.

Temes dels tallers:

• Armari càpsula
  • La teva millor versió: colorimetria i silueta
  • Tendències i estil personal
  • Protocol i dress code
  • El poder dels complements

Cada taller consta d'una part teòrica i una altra pràctica, es donen alguns tipus i orientacions pràctiques per potenciar els aspectes positius i minimitzar els negatius.

GUIA D'ESTIL DESCARREGABLE

És una guia útil i pràctica que inclou els diferents aspectes tractats a les classes d'assessorament personal: característiques de morfologia corporal, silueta i roba adequada; principis bàsics de colorimetria, colors que t'afavoreixen segons el teu to de pell, ulls i cabells; recomanacions per a un armari càpsula i tipus d'estil.

Fundació Pineda, Aribau 250, 1r 2a  ·  08006 Barcelona  ·  Telèfon +34 936 636 466  ·  email info@fundacionpineda.org